lördag 15 januari 2011

Kläder efter Gastric- Bypass och mamma.

Jag tillbringade kvällen i går med att prova kläder som hängt i garderoben minst 5 år. Döm om min förvåning när det visar sig att jag har massor av kläder att ha. Inga byxor dessvärre. Resterande 15 kg som jag ska gå ned sitter runt magen. Men det kommer att försvinna så småningom, antar jag. De byxor jag har nu är OK runt midjan, men när jag går tar det en kvart för byxorna att hänga med. Låren är storlek small.

Ska börja att gå igenom garderoben och skänka de för stora (hurraaaa!!!) kläderna till Röda Korset.
Har "massor" med kjolar, sommarbyxor, shorts etc. Det gör min man lycklig eftersom jag inte behöver köpa nya kläder (dyrt). Men det kommer jag att göra i alla fall!

Det har blivit ljusare och det känns verkligen. Jag har blivit mycket piggare. Har dessutom mycket att göra på jobbet och jag känner inte alls av stressen. Livet har ändrat inriktning och jag mår skitbra om jag nu får uttrycka mig så!

Nu till helgen ska vi åka upp till Jämtland igen och gå igenom mammas lägenhet och ta med det vi vill behålla. Sedan får en auktionsfirma hämta resten och tömma lägenheten.
Fastighetsägaren får fixa slutstädningen och sända fakturan till oss.

Det känns väldigt bra att mamma bor på ett äldreboende nu med personal omkring sig och människor att prata med. I lägenheten som var jättebra och i markplan med en liten uteplats, satt hon ensam hela dagarna. Nu när jag ringer är hon inte på rummet så ofta utan hon är ute och pratar med folk. Hon låter så glad när jag prater med henne. En stor lättnad!
Har varit och köpt kläder till henne som jag ska ta med upp eftersom hon inte orkar eller har lust att göra sånt längre. Jag hoppas bara att de passar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar