söndag 9 januari 2011

Minnen

Jag har suttit i helgen och gått igenom de flesta av mammas gamla papper och diverse annat.
Hittade urklipp från 50-talet fram till 90-talet om min pappa. Dessutom vigselbevis, ringar från mormor och morfar och mamma och pappa.
Dessutom fanns det med en kassabok från 1945 - 46 som min pappa och farbror förde.
Hushållerskan fick 40:- i månaden!!
En massa gamla minnen kom upp och tårarna rann hela tiden. Det var mäktigt.
Vi ska åka upp igen i slutet av januari för att gå igenom resten innan en auktionsfirma får ta hand om allt. Jag ser inte fram emot det eftersom min mamma varit en riktig samlarråtta.
På sätt och vis har väl det varit bra, men mycket....
Ska nu jag samla på alla dessa saker ??? Urklipp och smycken OK men inte resten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar