tisdag 6 mars 2012

Uttråkad

Jag har varit hemma en vecka och är VÄLDIGT uttråkad. Det kan ni ju se på antalet inlägg jag gör och hur mycket jag skriver. Nu när jag är hemma och har hur mycket tid som helst skulle jag vilja göra en massa. Gå igenom garderoben, prova mina gamla kläder.
Det jag kan göra har jag just för tillfället ingen lust med: Sortera mina gamla pappersbilder, ordna biblioteken i datorn och rensa. Men det kommer nog när jag börjar att klättra på väggarna....
Helt underbart, det är vår. Snart kan jag öppna dörren till altanen och kanske gå ut och sitta i solen. Det är lite för kallt än men det finns hopp...

En liten underlig detalj: Ingen på jobbet har hört av sig för att höra hur jag mår. Det säger väl en hel del.
Inte ens min chef.
Jag har erbjudit mig att arbeta hemifrån i ett svagt ögonblick. Det vore nog bra för mig också men det är lite detaljer som ska fixas först: Min lön t ex. Började löneförhandla innan detta men vi blev inte klara. (Ur mitt sätt att se det i alla fall).
Jag jobbar som ekonomiassistent och ingen kan programmen. Tänker på löner och arbetsgivardeklarationen som ska in den 13/3. Men det är inte mitt problem just nu. Jag undrar bara hur intresserade min arbetsgivare är av att det ska fungera.
Det kommer att bli mitt problem när jag kommer tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar