måndag 5 mars 2012

På stan med kryckor

Hade tid hos min läkare klockan 11.00 och hos sköterskan för att ta stygnen klockan13.15.
Min underbara läkare som jag nog haft i 15 år nu. Han har varit med på hela min resa, från det jag gick in väggen, krossade axelkulan och fick ett jättedjupt/stort sår på höger underben som tog nio månader att läka. Två gånger i veckan gick (åkte sjuktransport)  till vårdentralen för att lägga om såret. Sen  skrev han remissen till Gastric ByPassen. Nu har han följt mig med min brutna vänsterarm ocn nu låbenshalsen.
Alltså stod han bara och tittade när jag kom på kryckor, skakade på huvudet och sa:
 -Vad har du gjort nu då?
Sen skrattade vi gott. Han tycker att jag är en tuffing av någon anledning men han hoppades att det skulle vara nog nu. Det gör jag också!

Efter det "gick" jag på apoteket och hämtade medicinen. Handlade två böcker så att jag har något att läsa under veckan. Sen förflyttade jag mig till Axelssons/Dea. Gick runt lite och kollade vårnyheter.  I vår är det mycket av mina färger. Höst. Mycket orange kommer det att bli,  har jag en känsla av. Handlade en snygg randig orange topp. Storlek SMALL!!!! Den var lite stor men hellre det än att den sitter för tajt. Det är inte snyggt på mig i alla fall.
Min man var väldigt tålmodig, han som hatar att gå i affärer. Men han förstod att jag tyckte det var skönt att komma ut ur huset och se något annat.
Nu är han snart framme i Skåne.
Nu väger jag 53 kg. Det är för lite. Jag tycker att jag äter en hel del. Tre mål om dan, mellanmål, frukt etc.
Jag bör nog överväga att börja träna  så jag får lite muskler. Nåja, tids nog blir det nog det också-
Jösses vad mycket jag har skrivit. Det känns att jag är uttråkad och har för lite att göra (dessutom kan jag inte göra allt det jag vill),

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar