torsdag 8 mars 2012

Stökigt

Grannen kom in med posten. Nu när hon är hemma törs jag sätta (just det) mig i duschen. Tar med mig telefon (ja, inte in i duschen men på rullatorn utanför) om det händer något så kan jag ringa och hon är inne på ett nafs...
Det gick bra. Bytte plåster och kände mig duktig. Hatar nämligen sår och kan knappt titta på dem.

Varje kväll i en månad ska jag ta en spruta i magen. Den är för att förebrygga blodpropp. Konstigt nog har jag inte ett problem med det. Måste man så måste man.

I morgon kväll kommer min man hem.  Tack och lov säger jag bara. Efter en vecka med pasta och ratatouille längtar jag efter något annat. Nog för att det är gott men nu börjar det växa i munnen.

Vi hade tänkt att åka på Miomöbler på lördag men det kanske inte är någon jättebra idé.  Skulle inte tro att jag blir bättre av det-
I morgon förmiddag kommer en arbetsterapeut hit och ska kolla lite saker. Hon tar med sig en mjuk sits till toalettstolen. Jag kan knappt sitta på den, det gör ont som attan.
Nog nu, nu ska jag se Antikrundan. Tidsfördriv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar