onsdag 14 september 2011

Sicilien, mat efter Gastric By-Pass

Jag måste nog erkänna att det var lite upp och ned. Det är ju så att jag ville ju prova det som jag alltid har ätit när jag varit där. Nitton gånger innan denna resa.
Jag har alltid ätit Pasta i alla former, kalv med gorgonzolasås, pizza, musslor (vongole och cozze), glass.
Druckit vin, campari, kaffe i alla varianter.
Jag åt allt i år också utom gorgonzolasås. Det jag inte klarade var en glass med choklad och en pizza.
Pizzan tror jag att jag åt för fort men glassen var för söt. Annars gick det ganska bra men jag var tvungen att berätta varför jag inte kunde äta som förr. De trodde ju att jag inte tyckte om maten. Så var det ju inte.
Vissa dagar klarade jag vinet bra, andra dagar inte så bra och då gick jag hem....

När jag kom hem ställde jag mig på vågen.... jag hade inte gått upp ett enda gram...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar