onsdag 14 september 2011

Sicilien igen

Nu har vi kommit hem efter två underbara veckor på Sicilien i Giardini/Naxos. Vecka ett var vi nio personer som hade det lättsamt, trevligt och mycket positiv energi.
Andra veckan var vi fyra och hade det jättetrevligt.
På Sicilien finns de mest underbara människor vi träffat. Så vänliga, lätta att få kontakt med. De går inte ens att med ord beskriva. Nästa år hoppas vi att vi kan hyra en lägenhet av en av dessa männsikor som vi känt ett antal år och som vi litar till 100 % på.
Det sorgliga var att vi fick höra att en av våra bekanta/vänner dog i oktober i fjol. Vi var och hälsade på ett av barnen (på en biluthyrning) då fick vi även höra att mamman dog 70 dagar efter deras pappa. Sonen är 24 år! Han tyckte det var tungt men hade nu insett att livet gick vidare, trots allt.
Tårarna rann på mig hela tiden vi var där. De var helt underbara människor.
Pappan skulle på jobbet...öppnade dörren och dog i en hjärtinfarkt inne på kontoret.
Vad lite man vet, tack och lov för det....

Jag var lite orolig för mina allergi så jag tog med mig all min medicin vartän jag gick. Måste ju säga att jag inte hade någon större lust att hamna på sjukhuset i Taormina. Klarade mig alldeles utmärkt. Var inte ens dålig i magen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar