fredag 25 februari 2011

En Stressvecka

har det varit. Jag som gick in i väggen för snart fyra år sedan och nu har jag "häcken" full.
Nu har jag knappt sovit på hela veckan. Vaknat en gång i timman och tittat på klockan. Då har jag satt på TV:n och tittat på den tills ögonen ramlat igen. Efter en timma har jag vaknat igen och samma procedur igen..

Det har gått runt i huvudet av allt som ska göras på jobbet. Dessutom har min mamma (87 år) ramlat och brutit lårbenshalsen.
När klockan var halv fyra på onsdagsmorgon ringde telefonen. Jag låg vaken och genom hjärnan rusade tankarna
-Vem gäller det?
När jag såg min mammas nummer så fruktade jag det värsta. Och när sköterskan presenterade sig ......ja, man hinner, ja inte direkt tänka, men det rusar impulser genom hjärnan.
Hon hade burit lårbenshalsen.

Hon åkte in på Östersund sjukhus där de har ganska fullt upp i sportlovsveckorna. Folk åker skidor (utför för det mesta) och bryter ben på löpande band.
Ortopeden var överbokad av operationer av benbrott, klantskallar!

I går fick jag prata med henne och hon hade rejält ont. Jag om någon vet hur det är!
Nu i kväll ringde jag igen och hon hade blivit opererad och var ganska borta. Ska ringa igen i morgon.

Det om detta. Jag återkommer med jobbfrågan!

1 kommentar:

  1. Vet hur du har det. Jag gick in i väggen för snart 8 år sedan och är inte bra än... DU borde ta lite semester eller nåt om du kan alltså. Många kramar!

    SvaraRadera