onsdag 19 januari 2011

Obehag

Har ni någonsin ryst av obehag när ni sett eller träffat på en viss person?
Jag gjorde det idag. Det nästan vände sig i min mage och jag blev väldigt obehaglig till mods.
Tänkte ett att jag skulle möta personen och stå emot obehaget men väldigt snabbt gick den känslan över.

- Varför skulle jag göra det?
- Vad bevisar det?
- Gör det att jag mår bättre?
- Nej, absolut inte.
Jag vände och gick därifrån
.
Nu efteråt så undrar jag om det var fegt, men det är en person som jag aldrig kommer att vilja se än mindre träffa en enda gång till i hela mitt liv.
Nog med kränkningar!
Ryser fortfarnade av obehag och känslan som jag inte gillar: Omskrivning av hat, vad kallar man det?

1 kommentar:

  1. Tycker nog det är bättre att gå än att starta ett bråk... Själv hade jag gjort som du. Jag har oxå människor som har gjort att min mage har knutit ihop sig. Jag valde att tänka att de var luft för mig. Det fungerade! Många kramar!

    SvaraRadera