lördag 6 november 2010

Tveksamma inför Gastric By-Pass?

Jag tvekade också inför operationen men jag insåg att det var det enda alternativ som återstod för mig. Jag har jojo-bantat sedan trettioårsåldern. När jag hade alternativet att gå ned minst 30 kg och inte gå upp det igen hade jag inget val. Min man var helt emot det. Men jag har vänner som gjort operationen och de uppmuntrade mig. De hade inte ångrat det alls.
Att man ska dricka lågkaloridryck och gå ned i vikt är för att det ska gå lättare inför operationen. Kirurgen ska ju in och böka omkring och ju mindre fett som finns ju lättre är det för dem. Efter de första dagarna är det inget problem. Jag tänkte: Vad gör 2 veckor av resten av mitt liv!
En väninna var med oss på Sicilien ett år efter sin operation och efter det så insåg jag att man kan äta och dricka i stort sett det mesta. Det gjorde hon och det hjälpte mig att fatta beslutet.
Nu har det snart gått en månad och jag mår underbart bra.

Alla operationer medför ju en risk men det här har blivit en rutinoperation på mitt sjukhus.
Alla var hur trevliga som helst både på avd och narkosen. Den här gången var jag inte ens nervös.
Efter operationen låg jag 4 timmar på uppvaket. Jag hade inte ens speciellt ont efteråt heller.
Det blev ju bara fem små pyttesår på magen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar