lördag 6 november 2010

Ensam hemma

Nu har jag jobbat 4 timmar per dag i en vecka. Det var inte smart. Min läkare tyckte att jag var tuff och jag förstod nog inte riktigt vad han menade. Exakt samma uttryck använde min sjukgymnast i fredags. Nu förstår jag vad de menade.
Varje minut på jobbet är en pina. Hela armen värker och inga tabletter, varken alvedon eller voltaren hjälper.

Men....jag har börjat äta lite bättre. Knäckebröd med bredbar ost är kanon. Banan....mums.
Ska göra en köttfärsgryta som jag kan frysa in i portionsförpackningar.

Min K jobbar hela helgen och kommer inte hem förrän på torsdag/fredag. Två veckor i sträck i nästan Danmark är lite länge. Det blir "lite" tråkigt. Den här helgen ska jag fortsätta med projekt; Röja.
Vår katt hade inte satt något i gommen, halsen. Hon har lunginflammation. Jag åkte upp till Södra Djursjukhuset den här gången om det skulle bli aktuellt att behålla henne. De jämförde röntgenbilderna från första gången och nu och hon hade blivit mycket bättre. T o m med mitt otränade öga kunde jag se skillnaden. Nu går hon på antibiotika och slemlösande så det borde bli bra.
Vägde mig idag (blev nyfiken) och jag har gått ned 13 kg. Det går fort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar