måndag 25 oktober 2010

Väntar

Sitter just nu och samlar kraft för att duscha, klä på mig och åka in för att ta stygnen.
Det är ett helt företag att klä på mig. Behöver min mans hjälp innan han åker. Byxor och BH är knöligt. Det gör så förbaskat ont i armen.
Min VD ringde i morse och undrade hur det var. Det verkar som de saknat mig. Bra! Ska försöka att börja jobba halvtid på måndag om nu min läkare tycker det är OK att sjukskriv mig 50 %.
Tror inte det blir några problem.
Hade det bara varit för operationen så skulle jag kunna börja på heltid.

Det är bara ett problem. Enligt instruktionerna ska jag "äta" 8 ggr/dag. Frukost, lunch, middag och mellanmål. Jag klarar inte av det. Det blir ca 5 ggr/dag + "massor" med kaffe.
Jag förstår att det inte är det bästa men det löser sig väl. I morgon ska jag väga mig igen, två veckor efer operationen.
Jag har börjat med puré. I lördags åt jag röding med pressad potatis, till efterrätt en matsked cambozola. I går blev det jättegod köttfärsås med potatispure med en matsked glass till efterrätt. Min man lagar maten, tack och lov.
Jag mår jättebra och jag har fått en hals. Det har jag inte haft på många år!!!!

Om det är någon som vill göra operationen och tvekar så kan i alla fall jag nu rekommendera det.
De tre första dagarna var jobbiga för mig men allt är ju individuellt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar