fredag 15 oktober 2010

Vad har jag gjort?

Det undrade jag tisdag, onsdag och torsdag. Ångrade mig bittert. Ont i armen, ja, i stort sett hela kroppen. Sov inget vidare i sängen och armen hade bråkats med så den gjorde jätteont. Dessutom var det ett tjatande om att vi måste dricka (vi var tre på avd. som gjort op.). 1,5 liter med fil, vatten, soppa och en vedervärdig näringsdryck som jag inte fick i mig. Fick vi inte i oss det fick vi inte åka hem. Allt skulle ätas med sked. Jag fick i mig 1,3 liter sen sa det tvärstopp. Tänkte att jag får väl vara inlagd i evigheter eftersom jag inte tänkte göra ett enda försök till med näringsdrycken.
Sen kom problem igen: i tio dagar ska jag ge mig själv en spruta i magen. Hatar sprutor!
Torsdag: vi fick åka hem. Skönt. Mest skönt var att slippa tjatet om "maten". Fixar det bättre hemma med goda soppor.
Ska äta flytande i en vecka, sedan två veckor med puré. Sen blir det normalkost.
Idag är det fredag (igen) och jag mår faktiskt bra. Det är bara armen som strular.
Har pysslat omkring, tagit spruta, (gick jättebra) och tvättat.
Vi har ju köpt ny säng och den blir nog kanon när jag inte har så ont i armen längre.
Idag ångrar jag mig definitivt inte....
Sitter nu och sippar på lite vatten, druckit kaffe (hmmmm så gott) ätit soppa och njuter av att det värsta är över, nu blir allt bara bättre.
Återbesök om sex veckor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar