tisdag 19 oktober 2010

Ändat design och lite på rubriken.

Har ändrat lite på design och rubrik. Jag väntar inte längre på operationen. Nu väntar jag på att bli bättre och ta stygn. Dessutom på att armen ska bli bra. Den är mycket bättre men det återstår säkert några veckor till innan den är något sånär OK.
Ställde mig på vågen i morse en vecka efter operationen och jag har gått ned 2,5 kg- Totalt 8 kg från det jag började med flytande.
Det känns faktiskt redan och det bästa är att jag inte är hungrig alls. Äter en massa mediciner och tar en blodförtunnande spruta varje morgon. Trodde aldrig i livet att jag skulle klara det. Jag satt där med sköterskan och undrade hur det skulle fixa sig. Min man? Nej, han är inte hemma. Min granne? Nej, det är att be om för mycket. Åka till distriktssköterskan? Herregud, jag kan inte köra med brutan arm. Jaha, det var bara att ta en stor tugga i det väääääldigt sura äpplet. KAN SJÄLV...och det kan jag....

Idag ska jag ta bilen och åka och hämta posten. Måste testa om jag kan köra och den korta sträckan verkar vara lämpligt att börja med.
Nu frågar sig nog några....ta bilen till postlådan??? Ja, det är ca 500 m dit. Vi bor ju mitt i skogen. Jag måste kunna köra i slutet av veckan.

Vår fantastiska Birma har satt ett grässtrå mellan svalget och näsan som hon inte får upp. Hon går här och hulkar hela tiden och får inte upp det. Det är jobbigt att höra och jag kan inte fixa det själv.
Hur jag vet att det är ett grässtrå? Jo, hon hade varit ute i kattgården och käkat gräs och det hände precis efter det. Vi har dessutom haft en annan katt som råkat ut för samma sak. Där visste vi inte vad det var så kliniken gjorde en jätteutredning på ca 5.000 innan de kom på vad det var. Så något lär man sig under loppets gång.
Alltid är det något när man har djur. Nu har vi diskuterat i flera månader om hur vi ska göra när hon inte finns mera. Nya katter eller inga alls. Det vet vi inte men det verkar konstigt att vara utan djur samtidigt som vi inte blir så bundna med kattvakt och allt. Så vi får väl se när den dagen kommer.
Oj, vilket långt inlägg. Verkar som att jag inte har någon att prata med....

Dricker kaffe, underbart!

1 kommentar:

  1. Vad skònt att operationen gett bra effekt. Hoppas armen repar sig!

    SvaraRadera