onsdag 27 oktober 2010

Läkarbesök.... igen

Jag har varit hos min läkare idag. Han kunde inte hålla sig för skratt när jag berättade historien om armbrottet och min Gastric ByPass.
-Du är tuff du, sa han.
Nja, jag ville ju inte skjuta på operationen.
I alla fall sa jag att jag tänkte börja jobba på måndag men att jag var tveksam till att jag skulle orka heltid. Det var OK och han sjukskrev mig 50 %. Armen blir ju inte bättre av att jag bara är hemma. Men det är stökigt att klä på sig och duscha. Det tar evinnerlig tid. För att då inte tala om att köra bil.
Mailade till jobbet att jag dyker upp någon gång på fm.
Har dessutom bokat tid hos sjukgymnast för att komma igång nu med båda armarna!!!
Maten? Ja, det är lite problem. Jag orkar inte äta 8ggr/dag. Tror att jag får i mig för lite näring så jag åkte och handlade lite bra drycker idag.
Känner mig lite svag emellanåt men jag kämpar på....mår i alla fall jättebra. Kan ta på mig strumpor och skor utan problem.
Hopp om livet alltså....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar