söndag 15 augusti 2010

Hemma igen

Vi har varit och firat min svärmor som fyller 83 idag. Varmt var det...och det är fortfarande lika fuktigt i luften. till råga på allt så har myggen kommit fram. Är det nå´t jag inte gillar så är det mygg. Hellre getingar...dem ser man och hör i alla fall.

Det var jättetrevligt och vi pratade mycket resor med alla. Ett par har sin son i Australien och de åker dit så ofta de kan. Flygtid 24 timmar + mellanlandninar. Vi tyckte det var många timmar till New York och många timmar kommer det att bli till Tanzania (Kilmanjaro flygplats), men det är ju marginellt i jämförelse.............

Men jag måste försöka behärska mig. En resa i taget. Nu den 7/9 Sicilien. Sedan kanske vi åker till Barcelona i höst för att se fotboll. Ni som läser min blogg tror nog inte att jag/vi är riktigt kloka. Gör vi inget annat än reser????
Svar: I stort sett: nej det gör vi inte. Det är bara så svårt att få tiden och pengarna att räcka till.
Det finns så mycket vi vill se och uppleva. Själva upplevelsen är en stor kick.
Trevliga människor överallt oavsett vart vi åker......................

2 kommentarer:

  1. Vad roligt att ni kommer hit snart igen. Hur ofta brukar ni vara här?

    Själv hatar jag mygg och de älskar mig :( Till råga på allt får jag dessutom soleksem där myggbetten är annars så får jag det aldrig så just nu så måste jag hålla mig undan solen tills myggbetten försvinner annars så blir det stora röda fläckar....

    SvaraRadera
  2. Vi åker varje år minst en gång. I år har det blivit lite annorlunda eftersom vi åkte med mina svärföräldrar en vecka i juni. Nu åker vi med ett gäng vänner i september.
    Annars har det alltid varit 2 veckor i september. Den resan i september blir 18:e gången vi åker.
    Det som är en av orsakerna är människorna (och maten).

    SvaraRadera