söndag 5 augusti 2012

Verkligheten närmar sig

Söndag och i morgon börjar jag jobba igen. Trist men ändå OK.  Nu har jag varit på Sicilien, Glasriket (bla Kosta) och en tur med goda vänner till Åland.
Sicilien med den fantastiskt lättsmälta maten gick hur bra som helst. Det blir mycket fisk, musslor och vongole (små musslor) i alla former. Vi bodde på Villa Giardini (lite för mycket reservatkänsla) men helt OK. Man bara bor ju och tillbringar lite tid på balkongen innan maten vid 8-tiden. Alla frågade efter min man. Jag har gjort en miss och sagt att vi kommer i oktober!!! Hmmmm....vi får väl se om det finns sista minuten annars blir det inget. För mycket pengar.
Småland med tre övernattningar var väldigt trevligt. Köpte en helt fantastisk glasskulptur med belysning underifrån.
Idag har vi varit ute och jobbat och röjt på tomten. Det känns så bra att jag kan böja mig och att jag orkar numera. MEN myggen är för jävlig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar