fredag 21 oktober 2011

1:års kontroll Gastric By-Pass

I onsdags var jag på ettårskontroll på kirurgen. Tog ju alla prover fredan innan. Undrar hur många liter de tappade? Var ju en massa rör!!!
Jo, i alla fall så vägde sköterskan mig, pratade om hur jag mådde, hur jag åt etc...Hon satte sig med mig för att gå igenom provsvaren från labb. Jag kan nog inte sticka under stolen med att jag var lite undrande om vad de skulle visa för värden...
Allt var fantastiskt bra. Alla värden utom ett låg inom normalvärden. Det som inte gjorde det var en variant av Kalcium (?). Då sa sköterskan att det är bara att äta en banan då och då.
Sedan tog hon fram måttbandet och mätte mig från hals till vader. Jag har gått ned 44 cm runt midjan.
Jag tog fram måttbandet nu i kväll för att se hur det var innan. Jag fattar inte att jag var såååå stor.

För att "fira" så var jag och inhandlade två st jackor idag. En för vintern och en tunn Didriksson för Safariresan.
Nu ska jag slå mig ned i fotöljen och se Pirates of the Carribbean nr 4.
Ensam hela helgen och det blir ingen fotboll!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar