söndag 25 september 2011

Mycket gjort...

Började dan med en rivstart. Vi putsade alla fönster och jag satt upp nya gardiner i allrum och vardagsrum, Lika, så det blev enhetligt.
Sedan "studsade" vi ut i skogen för att jaga svamp. Jag misströstade efter ett tag eftersom jag inte hade på mig svampögonen. När jag hade satt på mig dem gick det betydligt bättre. Min man har dem jämt på sig...underligt!
Vi hittade gula kantareller, trattkantareller i massor, taggsvamp och svart trumpetsvamp. Jag såg massor av riskor, kremlor etc, men eftersom jag inte är säker så plocker jag dem inte. De är säkert OK.
Sedan var det bara att sitta nån timma för att rensa. Det är ju den mindre roliga delen av det hela. Nu har jag förvällt allt och satt igång maten. Storkok så jag har resten av veckan....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar