torsdag 2 juni 2011

Resa efter Gastric ByPass.

Sardinien blev min första utlandssemester efter operationen. Nu ställdes allt på sin spets...om jag skulle klara mat och vinintaget.
Jag måste erkänna att det är ju inte som förr... jag gick ned 1 kg på resan istället för att gå upp tre.
Men maten:
Det känns inte bra att beställa in en portion av vad det än vara må och sedan äta en tredjedel, max.
Men smaken av Cozze, dvs, musslor,  i en underbart god sås, gjorde att  jag åt "massor". Det är ju inte så mättande även om det ser mycket ut. Klarade vinintaget bra.
Det blev ju lite öl, vin till lunch och en Amaro Averna. Så likadant till middag med några vinstopp emellan. Det var inga problem!!! Tack och lov!
Ibland tog vi in en portion "per due" och det funkade jättebra. Jag tror nog att de är vana vid, även på landsbygden, att turister inte orkar äta så mycket. Var vi än var så när min man beställde in mat så tog de in en extra tallrik till mig om jag ville smaka.
En eloge till hela ön!!!
MEN på det hela taget för mig:

 Det funkar även på semestern. Både maten och vinet och kaffet (espresso med en Averna.
Nu återstår Belgien och Tyskland så får vi se vad som händer.
Jag har i alla fall gått ned 34 kg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar