lördag 26 mars 2011

ALDRIG

att jag åker till Afrika, sa min man.
Nu undrar jag, hur fixar man matlåda för 14 dagar?

Öppna ett sparkonto, sa han.
När vi har pengar så åker vi!
Sagt och gjort. Jag började spara. (Fuskade, säger min man.) Alla "överblivna" pengar åkte in på det kontot. Pengar som jag bl a fick på min olycksfallsförsäkring och min mans bonuspengar.
Han trodde aldrig att vi skulle kunna spara så mycket. Och när det var klart kunde han ju inte backa ur.
Jag lovade att åka med honom på hans drömresa, så då får vi se vart det blir...
Spetsbergen???
Hurtigrutten eller valsafari?
Hurtigrutten är inte prisvärd.... åka båt i Norge en vecka för 60´. Valsafari, ja det låter som något.

3 kommentarer:

  1. Valsafari! JAAAA! Låter intressant. Själv hade jag rest till Kina för det är min största önskan...

    SvaraRadera
  2. Fast hurtigrutten ska vara fantastiskt fin har jag hört...

    SvaraRadera
  3. Ojojoj....valsafari...det làt underbart!

    SvaraRadera