torsdag 30 december 2010

På stan var vi

idag. Att byta julklappar är ju ett måste, särskilt när det blir fel storlek. Efter en halvtimma var jag helt slut, less, bedrövad, hungrig, illamående och alla eländes tillstånd som finns. Men jag bet ihop som en duktig "flicka" (som man nu är uppfostrad till) och överlevde efter en lunch och ett glas rött. Sen bar det iväg på shopping igen. Mat till nyår. Fy för den...Mat till idag och andra dagar. Jag är less på mat. Just nu är jag ta mig fn less på allt som heter kyla, vitt, snö och att frysa. Och mörkret! Sitter nu med ett glas rött och kollar vad som hänt i bloggvärlden....

Måste i alla fall säga en positiv sak: Detta är första julen jag har gått ned i vikt. HURRA!
Nu är det -20kg lite drygt.

Dessutom har vi en väldigt duktig katt (helig birma). Hon har åkt med oss tor till Jämtland. 65 mil enkel resa. Hon har varit jätteduktig. Det hon inte gillade var när vi bromsade, svängde och rondeller. Då protesterade hon högljutt och livligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar