söndag 21 november 2010

Att prioritera

det är inget jag gillar.
Om vi gör om för mycket i köket har vi inte råda att göra det här.....
Om vi köper det här har vi inte råd med....
Vet att det är så för de flesta människor men det gör mig lite irriterad.
Alltså: Jag har inte så mycket att irritera mig på.....

I går kväll var jag ingen trevlig människa. Min arm värkte så in i h-e och det tar på mitt humör och då menar jag inte åt det positiva hållet. Trots att jag druckit lite vin var jag tvungen att ta smärtstillande. Smörjde in axel och arm med tigerbalsam men det hjälpte inte. Jag tror det blir hästliniment istället.

Bra, blir jag ju snart i armen, och jag kan nog förmå mig att äta så småningom.
Nu gäller det att spara pengar för framtida resor. Vi har bokat hotell som är lätt att avboka.
Vi har haft så många planer om vad vi vill göra nästa år. Jag fyller ju år bevars. Vi har avbokat Italien i Juli. Så då bokade vi Dublin, Irland. Nu ska vi avboka det också. Tack och lov så har vi förståndet kvar och vi har inte bokat flyg.
För 1 1/2 år sedan hade vi bokat både flyg, bil och hotell till Sardinen. Min mans syster fick cancer i bukspottskörteln och dog i maj när vi skulle åka, så det blev inget av naturliga skäl.
Nu har vi fantiserat igen och vi vill åka nästa år. Flyg till Alghero hyrbil till Sant´Antioco med två övernattningar. Vi ska bo på hotellet/restaurangen som var med på Solens Mat. Det var genom det vi som vi blev sugna på att åka dit. Alltså: Vi ska inte se på rese- och matprogram!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar