lördag 18 september 2010

Livet

Det har hänt mycket med mig de senaste åren. Nu tycker jag att livet är kul, jag skrattar mycket och ofta. Jag har en själsfrände på jobbet som gör att allt blir mycket enklare.
För tre år sedan var jag ett vrak. Det enda jag gjorde var att titta på när mossan växte.
Har fått tillbaka självkänslan.. jag duger som jag är...utom vikten då... som jag inte gillar. Men om 6 månader så är jag lite mindre. Det som är så konstigt är att i min hjärna har jag alltid varit smal (som jag var till 40 års ålder) men när jag har sett mig i spegeln så har det aldrig varit "jag".
Min självbild har varit på en vikt av 57-60 kg och den har ju inte stämt så bra med verkligheten.

Nu har jag ju ingen lust att berätta vad jag väger men det är ett BMI på +35, knappt. När kirurgen sa att tillhörde den lägre skalan av de som beviljats operation så kände jag mig ok. Tänkte att det inte blir så dramatiskt. Midja....ja, det har jag inte haft på 20 år, så tänk själva.
Sen har min arm/axel blivit ett handikapp som inte har gjort det lättare.
Jag ser fram emot ett lättare liv där jag kan plocka svamp utan att vara rädd att ramla och inte ta mig upp!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar