torsdag 29 juli 2010

Skrivklåda sa min man..........

Inte bara det. I går satt jag framför datorn i stort sett hela dan. Idag har det bara blivit halva dan.
Jag har fått för mig att vi ska göra om i köket. Nu har jag varit ute på nätet och sökt efter golv och kakel. Vi måste dessutom lacka om luckorna. De har blivit "lite" slitna efter sisådär 19 år.

Jag har en liten tanke om hur det ska bli. Grunden till det hela kommer att bli golvet, kyl och frys +spis. Kyl/frys är grå (stålfärgat) och det kommer spisen också att bli. Tänkte mig ett mörkt grått golv ev. svart. Kaklet kommer att bli grått/silver/svart.
Luckorna högglansigt vita.
Vi har panel på halva väggen som är mörkt röd, så vi kan inte ha för mycket annan färg. Blir nog lite plottrigt i så fall,
Projekt 2 är golvet i hall/allrum. Där har vi en urtråkig beige plastmatta som jag avskyr. Tänkte mig vitt golv där med en snygg övergång från hall till allrum......
Ja, tanken finns men vi fär se hur mycket det blir i år. Det kostar ju lite pengar och de går ju för det mesta åt till resor.

Nästa sommar får vi låna en lägenhet söder om Torino GRATIS. Så då blir det ju Italien/Frankrike igen...........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar