torsdag 17 juni 2010

Mycket stök innan semestern

Nu har jag fixat håret, vaxat benen, fått fina fötter med nagellack i samma färg som mina fina sandaler.
Har beställt tid för att låta Zambra somna in på måndag kl 11.00. När jag kom hem idag hade hon inte hunnit på lådan, utan hallen, köket och tvättstugan var inte roligt att se. Hon har exakt samma symptom som vår Hugo Boss som vi "tog bort" (det låter hemskt) för snart ett år sedan.

Vår "lånekatt Putte" har jag inte släppt ut, utan jag har kontaktat hans riktiga matte och husse och meddelat att han inte mår bra och att de är nog dax för honom också. Så efter jobbet idag var jag och lämnade honom. Han var då bara skinn och ben. Vi har tagit hand om honom i två år, tror jag det är. Undebar, tillgiven katt. Blev ledsen trots att det inte var vår katt...

I morgon ska jag ut och shoppa lite Alvedon etc så vi har med oss. Annars så har de ju apotek där och säljer diverse saker som inte går att köpa i Sverige. Tack och lov för det. Annars hade det inte varit kul för några år sedan....

Med oss på resan följer mina svärföräldrar, det blir roligt, men jag är orolig, minst sagt.
Svärfar är 86 år och han åkte in på akuten i måndags morse. De hittade inget fel men ......
Min svärmor har KOL och båda har lite jobbigt om det är för varmt. Jag såg för ca en vecka sedan att det var 37 grader. Nu har det gått ned lite men det ligger nog runt 30 skulle jag tro.
MEN, aircondition på hotellet och en vacker utsikt så går det nog bra, hoppas jag.
Då undrar ni... Varför åker ni då så sent i juni? Jobbet är svaret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar