lördag 29 maj 2010

Limosin service

Vi tog vår Limo till den här restaurangen i Little Italy varje dag, till lunch. (Önsketänkande, vi tog tunnelbanan).

Vi bodde ju på anrika Hilton, Waldorf Astoria. GRATIS i fem (5) nätter! Min käre man hade under tiden Scandic/Hilton-tiden en hel massa poäng som vi kunde "göra om" till gratisnätter. Vi valde Waldorf Astoria i New York. Fem nätter på ett lyxhotell som jag bara dreglade över när jag var 18 år och var där för första gången.
Min kompis och jag gick in och "dreglade" och kände oss som kusinerna från landet, vilket vi var. Det var min andra utlandsresa och jag var 18 år och bodde då i lugna Östersund. Vilken skräck det var att se New Yorks Skyline dyka upp, efter ett dygn i en Greyhoundbus. Min första känsla var: NEJ, ta mig härifrån....det är för mycket....

Fortsättning följer:

Vem var Charles Manson som de som vi bodde hos i Brooklyn hade som en frontfigur på väggen.....????


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar